Selamat Datang dan Jangan Pergi Lagi....

Photobucket
Kau Boleh Datang...
Kau Boleh Menengok....
Kau Boleh Berkunjung...
Kau Boleh Berkata...
Kau Boleh Menghakimiku...
Tapi Kau Tak Boleh PERGi...

... Namun Saat Kau memaksa Pergi ...

Pergilah dan Jangan Menoleh lagi....


Sabtu, 25 Juni 2011

Celoteh : jangan menangis OzweL

Aku menangis dalam terang dikerumunan massa yang bermimpi sama.
Dan aku menggigil ditengah terik siang yang menyengat.
Apa Aku baik baik saja?.
Tidak.
Aku sedang tidak baik !

Berdiri aku di depan cermin.
Bukan untuk menanyakan siapa yang tercantik.
Tapi untuk memastikan.
Benarkah aku tidak cantik?
Dan aku menangis (lagi)

Ah seandainya....
Sulaman si Jubah Putih bisa sedikit lebih rapi dan hati hati.
atau Kilo bisa kukurangi dalam sekian hari.
Aku pasti tidak akan menangis (lagi dan lagi)

Berperang aku dg hati yang tercengkram peDih.
Sulit sekali untuk ikhlas dan mengerti.
Ini tak bisa kupahami,
Apa yang sebenarnya dicari?
Cantik dan Molek menjadi sakral untuk dipilih.

Aku berbicara pada hati yang untuk kesekian kali mengeping.
"bermimpilah sekali lagi...
Di lain mimpi .
Jangan tIdur lagi.
Namun kejarlah mimpimu sampai dapat!!!
Cariii....
Gali...
Dan terus bersemangat.
Percaya, Senyummu pasti akan Kembali lagi.

Maka, Jangan Menangis OzweL.
Hapus air mata dan kembalilah menata hati.
Persiapkan diri menghadapi tantangan yang lebih Gila.


Ini celoteh seorang OzweL
Dini hari 1/2 tiga di 12juni11

0 komentar:

Posting Komentar